دکتر ابزار مرجع اطلاعاتی ابزارآلات

با دکتر ابزار می توانید اطلاعات لازم در خصوص انواع مختلف ابزار آلات را کسب کنید و از انواع مختلف ابزار بیشتر بدانید

دکتر ابزار مرجع اطلاعاتی ابزارآلات

با دکتر ابزار می توانید اطلاعات لازم در خصوص انواع مختلف ابزار آلات را کسب کنید و از انواع مختلف ابزار بیشتر بدانید

ما در دکتر ابزار تلاش خواهیم کرد تا جامع ترین بانک اطلاعاتی ابزار در ایران را فراهم سازیم . در این بانک اطلاعاتی قادر خواهید بود برای انواع ابزارآلات خود اطلاعات ضروری را کسب کنید و از کارشناسان خبره در حوزه ابزار اطلاعات لازم را دریافت کنید.
دکتر ابزار تلاش می کند تا خریدی با اطمینان را برای کاربران خود به ارمغان اورد

پیوندها

۶ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

بکس بادی جنیوس مدل 400511

بکس بادی جنیوس 400511 محصولی دیگر از برند مطرح جنیوس می باشد که دارای قدرت و کاربرد بالایی بوده و استفاده از آن بسیار آسان است. طراحی ارگونومیک و منحصر به فرد این دستگاه موجب خوش دستی و استفاده آسان تر از آن شده است و به همین جهت در حین کار به راحتی در دست فرد جا می گیرد. این بکس بادی فشار وروردی ای برابر با 6.2bar/90psi داشته و مصرف باد آن 90 لیتر در دقیقه است. این محصول ساخت کشور تایوان بوده و وزن و طول آن به ترتیب معادل 1.34 کیلوگرم و 9.9 سانتی متر می باشد. در حالت آزاد این دستگاه سرعتی معادل 11000 دور در هر دقیقه داشته و 678 نیوتن متر گشتاور را داراست. روی این دستگاه امکان نصب شیلنگ با قطر 3/8 اینچ وجود داشته و کاربرد آن در عمیر زیربندی اتومبیل، تعمیر موتور و گیربکس خودرو و مونتاژ موتور سیکلت است. این  ابزار بادی حجم زیادی نداشته و در نتیجه فضای زیادی را اشغال نمی کند. از همین رو در محیط های کوچک و محدودیت فضا قابل استفاده است. محصولات تولیدی توسط برند جنیوس و البته این دستگاه همه دارای استاندارد های لازم بوده و از کیفیت و دوام بالایی برخوردار هستند. از این جهت در میان کاربران در بازار ایران شناخته شده و مطرح می باشند. 

ویژگی های بکس بادی مشتی جنیوس مدل 400511

  • دارای حجم کم
  • ساخت تایوان
  • طراحی ارگونومیک
  • از نوع مشتی و شفت کوتاه
  • دکتر ابزار
  • ۰
  • ۰

مهم ترین نکاتی که هر نجار تازه کاری باید بداند

می دانید که نجاری از جمله شغل هایی است که بازار خوبی داشته و این محبوبیت چه در ایران و چه خارج از کشور قابل رویت است. بسیاری از لوازم و وسایلی که مورد استفاده قرار می دهید از جنس چوب بوده و در نتیجه توسط مشغولین در این حرفه شاخته شده اند. از همین جهت افراد بسیاری شاید مشتاق ورورد به این عرصه و یادگیری مهارت هایی در این زمینه باشند. در ادامه این مطلب مهم ترین نکاتی که هر نجار تازه کاری باید بداند را برای شما شرح خواهیم داد. 

خرید تخته چوب های صاف

بهتر است که از چوب های صاف استفاده کنید. قطعا یافتن تخته چوب های صاف زمان و زحمت بیشتری را می طلبد اما در عوض دردسر کار با الوار خمیده را تجربه نخواهید کرد. برای خرید چوب های صاف از یک ترفند شاده می توانید استفاده کنید. تخته چوب را از بالا به پایین و در مقابل صورت خود روی زمین قرار داده و زاویه آن را به صورت چشمی بررسی کنید. خیلی راحت در صورت وجود خمیدگی متوجه آن خواهید شد. 

شناخت پر کاربردترین ابزارهای نجاری

یکی از راه های که کمک می کند تا در این حرفه سریع تر پیشرفت نمایید، شناخت لوازم پرکاربرد نجاری است که یکی از آنها، گونیا می باشد که بیشتر جهت برش چوب در قالب مشخص استفاده می‌ گردد. گونیا برای اندازه گیری زاویه ۴۵ درجه ایده ال است. البته لازم به ذکر است که این وسیله کاربردهای دیگری نیز دارد که آن را تبدیل به ابزاری پرکاربرد در دنیای نجاری کرده است.

شناخت گونه‌ها و درجه‌های مختلف چوب 

از مهمترین مواردی که باید به آن توجه نمایید، شناخت گونه های مختلف چوب است. چرا که کار با گونه های مختلف به مهارت نیاز دارد که می بایست به مرور این مهارت را کسب نمایید. اما توصیه ما در ابتدای کار، استفاده از چوب کاج است چرا که این نوع چوب در بسیاری از پروژه ها برای ساخت لوازم خانگی و مبلمان استفاده می شود و علاوه بر این در سایزهای مختلف و با قیمت بسیار مناسب در بازار یافت می شود.

 

  • دکتر ابزار
  • ۰
  • ۰

بکس بادی جنیوس مدل 400401

بکس بادی جنیوس 400401 دارای طولی معادل 14.2 سانتی متر بوده و وزن این ابزار برابر با 1.6 کیلوگرم است. گشتاور این آچار بکس، معادل 450 نیوتن متر می باشد و در حالت آزاد در هر دقیقه قابلیت 11000 دور گردش دارد. این ابزار توسط کشور تایوان طراحی و تولید شده است. همچنین سهولت در نگهداری و کاربری را می توان از دیگر ویژگی های این محصول دانست.  بکس بادی مدل 400401 جنیوس مصرف بادی معادل 91 لیتر در دقیقه داشته و فشار کاری آن 6.2bar/90psi می باشد. این  ابزار بادی دارای درایوی با سایز 1/2 اینچ است و صدای تولیدی توسط آن در حین کار بسیار کم می باشد. کاربرد این محصول در مونتاژ اجزا تاسیسات ساختمانی،قطعات خودرو و موتور سیکلت بوده و استهلاک پایینی دارد. 

ویژگی های بکس بادی شفت کوتاه جنیوس مدل 400401

  • استهلاک کم
  • تولید حداقل صدا
  • ساخت تایوان
  • کاربری آسان و نگهداری راحت

 

  • دکتر ابزار
  • ۰
  • ۰

اره افقی بر چیست

اره افقی بر چیست و چه استفاده ای دارد؟

در صورتی که در حرفه ی خود نیاز به برش متریال های متفاوت دارید، اره افقی بر یک گزینه مناسب برای شما محسوب می شود. این ابزار کاربردی که در صنعت بسیار کارآمد است برخلاف عقیده بسیاری تنها برای برش چوب نبوده و مناسب استفاده برای موادی مانند پلاستیک و فلز نیز می باشد. بهره مندی از این کاربرد به علت تیغه های ویژه طراحی شده برای این وسیله می باشد. اساسا این وسیله منند سایر ابزارآلات در راستای افزایش سرعت در هنگام کار ارائه شده است. از این رو مناسب برش های معمول و سریع در صنعت بوده و در بهبود روند کاری تاثیر بسزایی دارد. البته برای استفاده از این نوع ابزار بهتر است اطلاعاتی در این رابطه داشته باشید. 

از همین جهت، در ادامه این مقاله دکتر ابزار به بررسی این ابزار کاربردی و استفاده آن در حوزه های مختلف و همچنین مهم ترین موارد در هنگام به کارگیری آن خواهد پرداخت. 

کاربرد های اره افقی بر

  • قابلیت برش متریال های مختلف با استفاده از تیغه هایی که دارد، امکانپذیر است. این متریال ها  عبارتند از: چوب، پلاستیک، فولاد، شاخه‌های خیس درختان، ورق‌های چوبی، انواع ورق‌ها و پروفیل‌های فلزی، استیل، ایرانیت، کاشی و سرامیک، فلزات غیر آهنی لوله‌های ضخیم و نازک را برش داد.
  • مناسب استفاده در زمان تخریب ساختمان بوده و مواد و متریالی که می توان با استفاده از این ابزار برش داد عبارتند از: برش لوله‌های فلزی و پلاستیکی، دیوار چوبی و کنافی، چوب،ایرانیت و …
  • مناسب انجام برش های مختلف به دلیل نوع طراحی آن و توانایی چرخش آن در جهات مختلف و همچنین به دلیل ساختار لوله ای شکلی که دارد، مناسب فضاهای تنگ است.
  • قابلیت استفاده راحت از آن بر روی نردبان و یا برش در بالای سر را بر خلاف سایر اره های موجود در بازار دارد.
  • توانایی برش منحنی را دارد چرا که کم عرض بودن تیغه و ساختاری که دارد، این امکان را برای دستگاه فراهم کرده است.
  • دکتر ابزار
  • ۰
  • ۰

آموزش کار با مینی فرز

آموزش نحوه کار با مینی فرز

مینی سنگ ها از جمله تجهیزات برشکاری و سایشی هستند که در انواع مختلف شارژی، برقی و بادی در بازار وجود دارند. طراحی این دستگاه ها به گونه ای است که متشکل از چند قطعه ی قابل جداشدن بوده و یک بدنه اصلی دارند. این دستگاه کاربردی در موارد مختلفی مانند کارهای خانگی و یا سختمانی و همچنین صنعتی قابل استفاده است. برای انتخاب بهترین گزینه هنگام خرید مینی فرز و قطعات مرتبط با آن و همچنین جهت استفاده درست از این دستگاه، باید بدانید که دقیقا کاربرد مورد نظر شما چیست. این وسیله کاربردی یک گزینه موثر برای کمک به اجرای کار های این چنینی و همچنین بهینه سازی زمان و انرژی فرد است.

مراحل کارکردن با مینی سنگ ها

محیط کار ایمن

در هنگام کار با این گونه ابزار اولین اولویت باید داشتن محیط مناسب برای انجام کار باشد. همچنین لازم است از سطحی امن و ثابت استفاده نمایید. وجود امنیت در محیط و اطمینان از ایمنی اطراف نیز از الزامات کار با این وسیله است. 

انتخاب دستگاه  متناسب با پروژه

مینی فرزها انواع مختلف با منبع تغذیه متفاوتی دارند که هر کدام از آنها به منظور انجام کاری مشخص طراحی شده اند. همواره استفاده از ابزاری مناسب و متناسب با کار توصیه می شود چرا که در این صورت می توان بهترین عملکرد را داشت. مینی سنگ های برقی بسیار قدرتمند هستند و برای پروژه هایی با حجم بالا در فضاهای بزرگ  مناسب و متناسب می باشند. اما در شرایطی که دسترسی به منبع برق وجود ندارد و شرایطی که نمی توان از نیروی برق استفاده نمود، مدل های بادی بهترین گزینه ممکن می باشند که با استفاده از کمپرسور باد کار می کنند. مینی سنگ شارژی نیز گزینه دیگری است که برای کارهای سبک گزینه مناسبی هستند اما قیمت بسیار بالایی دارند. نکته قابل توجه این است که سرعت  و قدرت رتبه بندی شده را با کار انجام شده مطابقت دهید.

  • دکتر ابزار
  • ۰
  • ۰

کاربرد دستگاه فرز در جوشکاری

کاربرد های سنگ فرز در جوشکاری

برای جوشکاری TIG یا MIG تمیز بودن سطوح در حین کار از اهمیت بالایی برخوردار است. دستگاه فرز ابزاری بسیار کاربردی جهت صاف و تمیز کردن سطوح به آسانی بوده و به میزان بسیار زیادی موجب صرفه جویی در زمان می شود. از جمله کارایی های عمده این وسیله، برش دهی فلزات و تمیز کردن سطوح فلزی پیش از جوشکاری و پس از آن است. در ادامه مطلب سایر کاربرد های آن مورد بررسی قرار خواهد گرفت. 

تمیز کردن فلز پیش از جوشکاری 

برای بالا بردن کیفیت جوشکاری باید سطوح دارای چربی، رنگ و یا خاک و زنگ زدگی کاملا تمیز شوند و این مسئله از اهمیت بالایی برخوردار است. عدم پاکسازی سطوح احتمال بروز نقص هایی را در کار ایجاد می کند چرا که ناخالصی ها در طول زمان موجب ضعف جوش می شوند. در صورتی که سطح مورد نظر شما فلزی یا گریس می باشد، پاکسازی آن با یک حلال و سپس خشک کردن آن لازم است. اما در صورتی که سطح مورد نظر با ناخالصی هایی سخت پوشیده شده باشد، قطعا به یک سنگ فرز برای پاکسازی کامل آن نیازمند خواهید بود. 

تمیز کردن فلز بعد از جوشکاری

پس از جوشکاری MIG یا TIG، سرباره حاصل از جوش کاری غیرمعمول نیست و سطح جوش داده شده نامرتب به نظر می رسد. می توانید از یک چکش، کاغذ سنباده یا برس سیمی برای تمیز کردن سطح استفاده کنید اما با استفاده دستگاه مذکور سریعتر و به نتیجه بهتر خواهید رسید.

برش فلز

هنگام برش فلز نازک نیازی به استفاده از برش دهنده پلاسما نیست. این وسیله کاربردی می تواند بدون نیاز به تأمین تجهیزات دیگر، به برش سطوح فلزی نازک کمک کند. سریع است و می تواند در هزینه های شما صرفه جویی کند.

بهترین فرز برای جوشکاری

انتخاب صحیح دستگاه مخصوصاً برای کاربرانی که برای اولین بار قصد خرید چنین ابزاری را دارند، سخت است و توجه به چندین فاکتور اهیمت بسزایی دارد. در اینجا یک چک لیست از همه مواردی که باید در هنگام بررسی برای انتخاب ابزاری که مناسب شما است و باید به آنها توجه نمایید، آورده شده است. با مطالعه آن می توانید بهترین دستگاه فرز برای جوشکاری را خریداری نمایید.

  • دکتر ابزار