دکتر ابزار مرجع اطلاعاتی ابزارآلات

با دکتر ابزار می توانید اطلاعات لازم در خصوص انواع مختلف ابزار آلات را کسب کنید و از انواع مختلف ابزار بیشتر بدانید

دکتر ابزار مرجع اطلاعاتی ابزارآلات

با دکتر ابزار می توانید اطلاعات لازم در خصوص انواع مختلف ابزار آلات را کسب کنید و از انواع مختلف ابزار بیشتر بدانید

ما در دکتر ابزار تلاش خواهیم کرد تا جامع ترین بانک اطلاعاتی ابزار در ایران را فراهم سازیم . در این بانک اطلاعاتی قادر خواهید بود برای انواع ابزارآلات خود اطلاعات ضروری را کسب کنید و از کارشناسان خبره در حوزه ابزار اطلاعات لازم را دریافت کنید.
دکتر ابزار تلاش می کند تا خریدی با اطمینان را برای کاربران خود به ارمغان اورد

پیوندها

۲ مطلب در مرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

پیچ گوشتی شارژی از جمله پرمصرف‌ترین ابزارهایی است که کار افراد را در باز و بستن پیچ‌ها بسیار آسان کرده است. ما در این مقاله بهترین و مهم‌ترین نکاتی که باید در هنگام خرید بهترین پیچ گوشتی شارژی  به آن توجه کنید را به طور کامل شرح داده‌ایم. با ما همراه باشید.

خرید بهترین پیچ گوشتی شارژی

معرفی پیچ گوشتی شارژی

همانطور که از اسم این ابزار پیدا است، برای بستن و باز کردن پیچ مورد استفاده قرار می‌گیرد. در گذشته بیشتر از پیچ گوشتی دستی استفاده می‍‌شد. اما امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی این ابزارها به صورت شارژی و برقی نیز تولید می‌شود. استفاده از پیچ گوشتی‌های شارژی سرعت انجام کار شما را افزایش می‌دهد و باعث بهبود عملکرد در موقعیت‌های خاص می‌شود. به عنوان مثال برای باز و بسته کردن پیچ‌هایی که در بالای سر قرار دارند و بستن آن به راحتی انجام نمی‌گیرد می‌توان از این ابزار به جای پیچ‌گوشتی دستی استفاده کرد. از این  ابزار، در مشاغل مختلفی که با ساختن انواع وسیله مانند در و پنجره، ساخت خانه و... سروکار دارند، استفاده می‌شود.

اما در ادامه شما را برای خرید بهترین نوع این ابزار راهنمایی می‌کنیم تا مناسب‌ترین پیچ گوشتی شارژی را انتخاب کرده و از آن استفاده کنید.

 

ویژگی‌های بهترین پیچ گوشتی شارژی

  1. یکی از ویژگی‌های مهم پیچ گوشتی شارژی، وزن آن است. وزن این ابزار نسبت به ابزارهای دیگر مانند دریل بسیار کمتر بوده است و همینطور ابعاد کوچک‌تری نیز دارد. از این رو می‌توان از این ابزار برای باز و بستن پیچ‌های موجود در موقعیت‌های تنگ و کوچک استفاده کرد. به دلیل وزن کمی که دارد، بهتر است برای باز و بستن پیچ‌های سقفی و پیچ‌هایی که بالای سر قرار دارند از این ابزار استفاده شود.
  2. برای خرید بهترین پیچ گوشتی شارژی توصیه می‌شود به میزان قدرت آن توجه زیادی کنید. با توجه به هدف و نیاز خود باید ابزاری را انتخاب کنید که قدرت مناسبی داشته باشد. به عنوان مثال برای پیمانکاران حرفه‌ای بهتر است از ابزاری با قدرت بالا اسفاده شود ولی برای مصارف خانگی می‌توان از ابزاری با قدرت کمتر نیز استفاده کرد. 
  3. از جمله ‌مهم‌ترین فاکتورهایی که باد به آن توجه کنید، باتری پیچ گوشتی های شارژی است. باتری این ابزار دارای ظرفیت های 12 ولت، 18 ولت، 20 ولت است. بالاترین ظرفیت این دستگاه 20 ولت است که برای پیمانکاران حرفه‌ای مناسب است و  از کمترین ظرفیت این باتری یعنی 12 ولت نیز برای کارهای خانگی استفاده می‌شود. هر چه ظرفیت باتری بیشتر باشد، طول عمر ابزار نیز بیشتر می‌شود. باتری‌های این ابزار به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بتوان آن را تعویض کرد. از این رو شما می‌توانید از باتری این ابزار برای ابزارهای دیگر نیز استفاده کنید و از هزینه‌های اضافی جلوگیری کنید.
  4. از دیگر ویژگی‌های مهمی که باید به آن توجه کنید، میزان گشتاور این ابزار است. گشتاور در واقع قدرت پیچش ابزار را نشان می‌دهد. هر چقدر این ابزار بیشتر باشد، قدرت و سرعت عملکرد آن نیز افزایش پیدا می‌کند.  

 

 

  • دکتر ابزار
  • ۰
  • ۰

یکی از پرکابردترین وسایل ساختمانی و مهم ترین ابزار های مورد استفاده ، ابزارهای جوشکاری هستند. ما در این مقاله سعی داریم پرکاربردترین آن‌ها (الکترود‌ها) را شرح دهیم. با ما همراه باشید.

 

الکترود جوشکاری و انواع آن

 

معرفی انواع الکترود جوشکاری

جوشکاری با ابزارهای متفاوتی انجام می‌شود. از جمله ابزارهای مهم که به واسطه آن جوشکاری انجام می‌شود الکترود نام دارد. که با نام‌های دیگری نظیر میل کاربیت و باری نیز معرفی می‌شوند. فرایند جوشکاری با این ابزار بسیار راحت و به سرعت انجام می‌شود. اتصالات این ابزار،  استحکام بسیار بالایی دارد. جنس الکترودها از مواد رسانا است که در دو قطب مثبت و منفی تولید می شوند. اغلب الکترودهای که در بازار عرضه می‌شوند دارای یک طرف از جنس مس و یک طرف از جنس غیر فلزی هستند. با اتصال الکترودها به برق  قوس الکتریکی  به وجود می‌آید که به سرعت دمای آن افزایش پیدا کرده و به دلیل حرارت زیاد باعث متصل شدن دو قطعه به یک دیگر می‌شود. جوشکاری نیاز به تجربه زیاد و حتی آموزش دارد . الکترودها به مرور زمان با استفاده زیاد نیاز به تعویض پیدا می‌کنند. بنابراین ضروری است به این نکته توجه کنید و آن را مرتباً چک کنید.

مهمترین کاربردهای الکترودها 

 یکی از ابزار جوشکاری که مشابه الکترودها عمل می‌کند، سیم جوش نام دارد. این ابزار به عنوان میل کاربیتی خاص نیز شناخته می‌شود. ولی با الکترود یا میل کاربیت تفاوت هایی دارد. به عنوان مثال، بر خلاف الکترودها بدنه آن هیچ پوششی ندارند. از جمله ویژگی‌های مشابه‌ای که با الکترودها دارند، سرعت و قدرت متصل کردن قطعات است. اما بهتر است به جای سیم جوش از الکترودها استفاده کرد. الکترودها مزایای زیادی نسبت به دیگر ابزارهای جوشکاری دارند. از جمله بهترین ویژگی آن به وجود آوردن بیشترین استحکام در اتصالات است. به دلیل اینکه بعد از جوشکاری نیاز به ابزار یا فعالیتی ندارد استفاده از آن هزینه کمتری به همراه دارد و مقرون به صرفه است. اتصالات محکم الکترودها به علت بالا رفتن انعطاف قطعات بعد از جوش کاری رخ می‌دهد. یکی دیگر از ویژگی‌های این وسیله این است که بدون محدودیت، هر ضخامتی را به یک دیگر جوش می‌دهند.

کاربرد الکترودها شامل اتصالات نبشی، ناودانی، تیرآهن، لوله کشی، اسکلت فلزی، میلگرد و ورق می‌شود.

دسته بندی های اصلی الکترودها

بر اساس نحوه ساخت، الکترودها به چهار دسته تقسیم می‌شود. 

اولین دسته ساخت الکترودها با انجام سریع است. این نوع از الکترود کاربرد عمومی دارد و قوس قوی‌ای تولید می‌کند. دومین دسته شامل ساخت با چسبیدن سریع است که به علت داشتن حجم زیاد پوشش فلاکس، سرب گذاری سریعی دارد. سومین نوع ساخت انجماد پر شده است که دارای پوشش بسیار سنگین است. به همین دلیل ما را قادر می‌سازد اتصال یک‌نواختی ایجاد کنیم. و آخرین مورد هیدروژن کم است که برای اتصال فولاد ساخته شده است.

یکی دیگر از دسته بندی‌ها بر اساس جنس مفتول الکتروها است که الکترودها را به پنج دسته تقسیم بندی می‌کند. جنس مفتول‌ها با هم فرق می‌کند با این حال  این دسته بندی به راحتی انجام می‌شود. این دسته بندی شامل موارد زیر است:

  • مفتول فولاد با کربن پایین
  • هسته پلی اتیلن مناسب متصل کردن قطعات پلاستیکی
  • مفتول فولاد ضد زنگ 
  • مفتول از جنس آلومینیوم
  • مفتول نیکل
  • دکتر ابزار