دکتر ابزار مرجع اطلاعاتی ابزارآلات

با دکتر ابزار می توانید اطلاعات لازم در خصوص انواع مختلف ابزار آلات را کسب کنید و از انواع مختلف ابزار بیشتر بدانید

دکتر ابزار مرجع اطلاعاتی ابزارآلات

با دکتر ابزار می توانید اطلاعات لازم در خصوص انواع مختلف ابزار آلات را کسب کنید و از انواع مختلف ابزار بیشتر بدانید

ما در دکتر ابزار تلاش خواهیم کرد تا جامع ترین بانک اطلاعاتی ابزار در ایران را فراهم سازیم . در این بانک اطلاعاتی قادر خواهید بود برای انواع ابزارآلات خود اطلاعات ضروری را کسب کنید و از کارشناسان خبره در حوزه ابزار اطلاعات لازم را دریافت کنید.
دکتر ابزار تلاش می کند تا خریدی با اطمینان را برای کاربران خود به ارمغان اورد

پیوندها

۷ مطلب در مهر ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

ما در این مقاله قصد داریم شما را با یکی از بهترین ابزارهای مورد استفاده در زمینه‌های مختلف به ویژه نجاری به نام لیسه چوب آشنا کنیم. با ما همراه باشید. 

لیسه چوب و انواع آن

لیسه چوب چیست و چه کاربردی دارد؟

این محصول یکی از مهم‌ترین ابزارهای مورد استفاده در مشاغلی است ک با چوب سر و کار دارند. از این محصول قبل از رنگ کاری و شکل‌دهی برای صاف و صیقلی کردن سطح چوب استفاده می‌کنند. به عبارت دیگر افراد با استفاده از این محصول کاربردی ناهمواری‌های سطوح مورد نظر را از بین می‌برند. سمباده نیز از وسایلی است که برای انجام این کار مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما این محصول در حین انجام کار اغلب خود باعث خراشیدگی سطوح می‌شود. از این رو لیسه‌ها طراحی و تولید شدند تا عملکرد و سرعت کار با چوب را بهبود ببخشند. لیسه‌ها، ابزار کار با چوب است که از یک تیغه فلزی باکیفیت با ضخامت ۰٫۷ تا ۳ میلیمتر ساخته می‌شوند. یکی از لبه‌های این تیغه تیزتر است تا برای پرداخت استفاده شود. این محصول در مقایسه با سمباده برتری‌های زیادی از جمله صاف کردن حجم بیشتری از کار و عدم خراشیدگی سطوح دارد. برداده‌هایی که سمباده تولید می‌کند در حفره‌های سطوح پر می‌شوند ولی افراد می‌توانند با استفاده لیسه‌ها براده‌های تولید شده را به راحتی جمع‌آوری کنند. تیغه این محصول دارای برآمدگی‌ها بسیار کوچکی است که باعث می‌شوند عمل صاف کردن سطوع، با ظرافت و دقت بالایی انجام شود. بهتر است برای تیز کردن تیغه این محصول به یک فرد حرفه‌ای و متخصص در این زمینه مراجعه کنید تا برآمدگی‌های آن آسیب نبیند. 

بیشتر بدانید:

آموزش نکات نجاری برای تازه کارها

ابزارهای پرکاربرد نجاری

لیست انواع لیسه چوب

لیسه چوب در انواع مختلفی طراحی و تولید می‌‌شود. از جمله مهم‌ترین این انواع، لیسه چوب معمولی است. این مدل با نام مستطیلی نیز شناخته می‌شود که ضخامتی حدود دو تا سه میلیمتر دارد. این مدل مجهز به بدنه‌ای انعطاف‌پذیر می‌باشد. یکی دیگر از انواع این محصول کاربردی، بال کبوتری است. از این مدل بیشتر در محلی که قوس و انحنا دارد، استفاده می‌شود. گردن قو یکی دیگر از مدل‌ها است که جهت صاف کردن ناهمواری‌ها و پستی‌ و بلندی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مدل به دلیل شکل ظاهری خود به نام گردن قو شناخته می‌شود. آخرین مدل این محصول کاربردی نیز کابینت نام دارد. این مدل بدنه‌ای آهنی دارد که راحت‌ترین نوع این محصول به شمار می‌رود. افراد می‌توانند بدنه این مدل را با دست نیز نگهداری کنند. 

  • دکتر ابزار
  • ۰
  • ۰

ما در این مقاله قصد داریم شما را با شیوه نصب لولا تخت آشنا کنیم. با ما همراه باشید. 

شیوه نصب لولا تخت

همه چیز در مورد لولا تخت

یکی از مهم‌ترین اتصالات در‌های پنجره و قطعات تخت، لولا تخت می‌باشد. این محصول در دسته یراق آلات قرار می‌گیرد و کاربرد زیادی در زمینه‌های مختلف دارد. از این محصول برای اتصال قطعات کابینت‌ها نیز استفاده می‌شود. با این حال در کابینت سازی از لولاهای توکار نیز به دلیل جذابیت ظاهری که دارد نیز استفاده می‌شود. در مجموع اغلب افراد با این محصول کاربردی آشنایی داشته و در زندگی خود آن با آن رو به رو هستند. یکی از مهم‌ترین دغدغه افراد در خصوص چگونگی نصب این محصول و قطعه است. ما در ادامه شما را در این خصوص راهنمایی خواهیم کرد. 

بیشتر بدانید:

خرید بهترین یراق‌آلات 

راهنمای جامع نصب لولا تخت

از آنجایی که این محصول در انواع مختلفی تولید می‌شوند شیوه نصب متفاوتی نیز دارند. با وجود اینکه این محصول نصب راحتی دارد ولی بهتر است در نصب این محصول دقت کافی و لازم را داشته باشید تا به بهترین شکل نصب و تعبیه شوند. در مجموع نصب این قطعه در سه مرحله علامت زدن محل برش، برش قطعه برای نصب لولاها و بستن لولاها می‌باشد.

  • در اولین مرحله باید مرکز برآمدگی لبه بیرون لولا را اندازه گیری کنیم. عدد حاصل را از ۰٫۷۹ میلیمتر کم می‌کنیم. عدد به دست آمده نشان دهنده فاصله لبه در برای به دست آمدن عرض فرورفتگی است. 
  • اندازه ای که در مرحله قبل به دست آوردید را روی لبه قطعه علامت بزنید و لولا را روی آن جای دهید و در آخر طرح لولا را دور آن بکشید.
  • با در نظر گرفتن ضخامت کاپ هر کدام، میزان عمق را روی قطعه مشخص و علامت گذاری کنید. 
  • در این مرحله می‌توانید با ابزارهایی مانند اور فرز یا تیغه شیار زن، برش را انجام دهید.
  • اول بهتر است خط‌های علامت‌گذاری شده را برش زده و با فواصل ۰٫۵ میلیمتری خط موازی ایجاد کنید. 
  • در مرحله بعد بهتر است با ابزارهایی مانند اسکنه با تیغ اریب داخل فرورفتگی ار بتراشید. 
  • در این مرحله به سراغ اتصالاهات رفته و لولاها را در داخل فرورفتگی‌ها قرار می‌دهید و با کمک چکش در محل سوراخ‌های پیچ وی قطعه سوراخ های کم عمق ایجاد کنید. بعد از گسترش دادن سوراخ‌ها، جا برای پیچ‌ها باز می‌شود. 
  • در آخر پیچ‌ها را روی محل مورد نظر قرار داده و با پیچ گوشتی ان را محکم می‌کنیم. 
  • دکتر ابزار
  • ۰
  • ۰

ما در این مقاله قصد داریم شما را با یکی از بهترین ابزارهای تولید شده به نام مته گازور آشنا کنیم. با ما همراه باشید. 

مته گازور چیست؟

معرفی جامع مته گازور 

از جمله مهم‌ترین ابزارها مورد استفاده در مشاغل و حوزه‌های مختلف، مته‌ها وانواع دریل‌ها هستند. این ابزار ها توسط برندهای مختلف در انواع بسیار متنوعی طراحی و تولید می‌شوند. هر یک از این مدل‌ها ویژگی‌های خاصی دارد که آن محصول را کاربرد خاص و ویژه‌ای دارد. دریل‌ها با استفاده از تجهیزات مختلف سرعت و عملکرد فعالیت را افزایش می‌دهند. مته گازور نیز یکی از مهم‌ترین تجهیزاتی است که برای ایجاد حفره مختلف با ورودی‌های برش خورده کاربرد دارد. افراد می‌توانند با استفاده از این محصول برش‌های استوانه‌ای دقیقی روی سطوح به وجود می‌آورد. این ابزار در حین فعالیت خرده‌های چوب زیادی نیز تولید می‌کند. این محصول با چرخش به دور یک محور روی سطح مورد نظر سوراخی را ایجاد می‌کند. افراد می‌توانند برای افزایش سرعت خود تیغه این محصول را به خوبی تیز کنند.  

معرفی پرکاربردترین مته‌ها 

مته مخروطی چیست و چه کاربردی دارد؟

لیست مهم‌ترین معایب مته های گازور 

  1. جهت انجام ظریف فعالیت‌های خود با استفاده از این محصول، باید سرعت کار خود را تا حد قابل توجهی کاهش دهید. از این رو زمان بیشتری را باید صرف انجام کار خود کنید. 
  2. این سیستم باید از طراحی منحصر به فرد و خاصی بهره گرفته باشد. چراکه باید سوراخ‌های  با سطح صاف و کناره‌های نرم طراحی شده است. 
  3. در صورت استفاده با سرعت کم، ممکن است دستگاه داغ کرده و آسیب ببیند. برای رفع این مشکل باید به صورت متناوب از تیزی تیغه خود مطمئن شوید و در صورت هر گونه آسیبی آن را تعویض کنید. 
  4. در صورت فعالیت با سرعت کم خرده چوب‌های بیشتری تولید می‌شود و تخلیه آن در حفره‌های کوچک با مشکل مواجه شده و در حفره‌های بزرگ نیز به سرعت پر شده و نیاز به تخلیه پیدا می‌کنند. 

برای خرید این محصول می‌توانید به بهترین فروشگاه فعال در حوزه ابزارآلات به نام فروشگاه اینترنتی دکتر ابزار مراجعه کنید. 

  • دکتر ابزار
  • ۰
  • ۰

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افرادی که به صنعت نجاری ورود پیدا کرد‌اند این است که به چه وسایل و ابزارهایی نیاز دارند؟ استفاده از کدام وسایل در این حوزه ضروری و کاربردی است؟ ما در این مقاله به پاسخ این پرسش‌ها می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

 وسایل مورد نیاز کارگاهنجاری خانگی

همه چیز در مورد ابزارهای نجاری خانگی

افراد زیادی به دنبال راه‌اندازی یک کارگاه نجاری خانگی هستند. یکی از مهم‌ترین سوالات این افراد این است که از کدام ابزارها باید در این زمینه استفاده کنند؟ قبل پاسخ به این پرسش بهتر است نکاتی را مدنظر قرار دهید. برای راه اندازی یک کارگاه خانگی به فضایی که دارید توجه کنید. قصد دارید یک کارگاه در آپارتمان خود بسازید یا در ویلا و زیرزمین محل زندگی خود؟ به عبارت دیگر مشاغل مختلفی با چوب درگیر هستند که هر کدام به فضای مخصوصی نیاز دارند. به عنوان مثال کارگاه‌های مبلمان سازی به فضای بزرگی نیاز دارند. بر خلاف این حوزه مشاغلی مانند معرق کاری نیاز چندانی به فضای بزرگ نداشته و برای کار در محیط‌های آپارتمانی گزینه مناسبی به شمار می‌رود. چرا که سروصدای کم هنگام فعالیت تولید می‌شود. افراد می‌توانند با صرفه هزینه راه‌اندازی یک کارگاه خانگی به درآمد‌های بزرگی دست پیدا کنند. ما در ادامه مهم‌ترین  ابزارهای نجاری را به شما معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید. 

بیشتر بدانید:

ماشین کندگی نجاری چیست؟

بهترین فروشگاه ابزارآلات در ایران

در کارگاه نجاری خانگی به چه ابزارهایی نیاز داریم؟

بسته به اینکه به چه حوزه‌ای از کار با چوب وارد می‌شوید، ابزارهای مختلفی نیاز دارید. ما در این قسمت به مهم‌ترین و عمومی‌ترین ابزارهای مورد استفاده در این زمینه خواهیم پرداخت. دریل برقی از جمله مهم‌ترین ابزارهای مورد نیاز در حوزه کار با چوب به شمار می‌رود. برخی از مدل‌های این محصول مجهز به دیمر هستند که امکان تنظیمات پیچ بند را فراهم می‌کند. از دیگر ابزارهای کاربردی، فرز دستی است. افراد می‌توانند با استفاده از این دستگاه کارهایی مانند ابزارزنی لبه چوب، ایجاد طرح روی چوب، ساخت زهوار و سوراخ کاری استفاده کنند. مکنده از جمله دیگر ابزارهای مورد نیاز در این حوزه است. با استفاده از این ابزار می‌توان خاک و چوب موجود در محیط را تخلیه کرد. میخکوب یکی دیگر از ابزارهایی است که در این لیست جای می‌گیرد. افراد می‌توانند قبل از چسب کاری برای کوبیدن میخ‌های موقتی از این محصول استفاده کنند. وجود کمپرسور هوا نیز در این زمینه ضروری است. این محصول برای تأمین انرژی و نیروی ابزارهای بادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. افراد می‌توانند با استفاده از ابزاری به نام گیره دستی چوب را به خوبی نگه دارند. این محصول در نمونه‌های اتوماتیک نیز تولید می‌شود که برای افرادی که به تنهایی کار می‌کنند، گزینه مناسبی است. 

  • دکتر ابزار
  • ۰
  • ۰

ما در این مقاله سعی داریم شما را با یکی از کاربردی‌ترین ابزارها به نام کلمپ نجاری آشنا کرده و  انواع آن را معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

تعریف و انواع کلمپ نجاری 

کلمپ نجاری چیست؟

ابزارها تحول گسترده و بالایی از گذشته تا کنون تجربه کردند. به عبارت دیگر طراحان همواره در تلاش هستند عملکرد ابزارها را ارتقا داده و باعث افرزایش کارایی و سرعت آن‌ها شوند. با این حال برخی از ابزارها نیز هستند هیچ تغییری در روند تولید آن‌ها رخ نداده است. چرا که همواره از علمکرد فوق العاده‌ای برخوردار بوده‌اند. برخی ابزارهای نجاری از این ویژگی برخوردار هستند. از جمله پرمصرف‌ترین و کاربردی‌ترین این ابزارها، کلمپ نجاری یا گیره نجاری نام دارد. این محصول کاربردی در واقع یکی از لوازم جانبی ابزار نجاری است که در صنعت نجاری کاربرد حیاتی و گسترده دارد. از جمله مهم‌ترین کاربردهای این محصول این است که افراد می‌توانند با استفاده از آن قطعات چوب را کنار هم به صورت ثابت نگه داشته و امنیت و سرعت کار خود را بالا ببرند. 

بیشتر بدانید:

آموزش نکات مهم نجاری برای تازه کارها

بهترین فروشگاه ابزارآلات در ایران 

انواع کلمپ نجاری کدام است؟

کلمپ‌های نجاری انواع بسیار گسترده‌ای دارند. برخی از این محصولات بر اساس شکل و پیکربندی تقسیم می‌شوند و برخی نیز بر اساس نحوه عملکرد به انواع مختلفی تقسیم می‌شود. این محصول بر اساس شکل به انواع کلمپ لوله‌‌ای، تفنگی، ورق گیر، ماهی، موازی، نرگیر،بغل گیر و تنگ قاب تقسیم می‌شود. همانطور که مطرح شد این محصول بر اساس نحوه عملکرد خود نیز به انواع مختلفی تقسیم می‌شود. یکی از مهم‌ترین این انواع مدل فشاری است. از این مدل هنگام برش زدن و سوراخ کاری برای ثابت نگه داشتن قطعات استفاده می‌شود. این مدل وزن و قدرت خوبی برای انجام فعالیت دارد. یکی دیگر از مدل‌های این محصول دسته افقی نام دارد. این مدل به سیستم‌هایی مانند شابلون سوراخ کاری و فارسی بر متصل شده و قطعات را کنار هم ثابت نگه می‌دارد. یکی از معایت این مدل این است که به نیروی زیادی برای باز و بسته کردن آن نیاز است. مدل کششی یکی دیگر از مهم‌ترین انواع این محصول است که برای نگه داشتن قطعات با وزن‌های مختلف از آن استفاده می‌شود. از این مدل به عنوان یک اهرم نگه دارنده استفاده می‌شود. در آخر به مدل دسته عمودی می‌پردازیم که مانند مدل دسته افقی امکان متصل شدن به ابزارهایی مانند شابلون‌های سوراخ کاری و فارسی بر را دارد و برای برش دقیق و سوراخ کردن پنل‌ها از آن استفاده می‌شود.

  • دکتر ابزار
  • ۰
  • ۰

ما در این مقاله سعی داریم یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین ابزارهای مورد استفاده در مشاغل مختلف به نام ابزارهای اندازه گیری را شرح داده و بهترین فروشگاه عرضه کننده آن‌ها را معرفی کنیم. با ما همراه باشید. 

خرید ابزار اندازه گیری

معرفی کامل تجهیزات اندازه گیری

ابزارهای اندازه گیری همانطور که از نام آن‌ها پیدا است برای سنجش اندازه اجسام و فاصله‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. با این حال این ابزارها در انواع و مدل‌های بسیار متنوعی طراحی و تولید می‌شوند. در مجموع می‌توان این محصولات را به دو دسته آنالوگ و دیجیتال تقسیم کرد. ابزارهای دستی و ابتدایی در دسته آنالوگ قرار می‌گیرند. با این حال این ابزارها با توجه به تنوع گسترده‌ای که دارند هر یک کارکرد و ویژگی‌های خاص خود را دارند.  این ابزارها شامل انواع تراز دستی، تراز لیزری، انواع متر و... می‌باشند. این ابزارها در برندهای مختلفی تولید و عرضه می‌شوند. از این رو این محصولات در کیفیت‌ها و قیمت‌های گوناگونی عرضه می‌شوند. در ادامه یکی از مهم‌ترین فروشگاه‌های عرضه کننده آن را معرفی خواهیم کرد. 

بیشتر بدانید:

خرید ارزان‌ترین ابزارهای برقی

راهنمای خرید بهترین ابزارهای اندازه گیری

خرید آنلاین ابزار اندازه گیری

برای خرید این محصول کاربردی باید به بهترین فروشگاه فعال در این حوزه مراجعه کنید تا محصولی کاربردی و باکیفیت را با اطمینان خاطر تهیه کنید.  فروشگاه اینترنتی دکتر ابزار از جمله مهم‌ترین و معتبرترین فروشگاه‌های ابزارآلات در ایران به شمار می‌رود که با بهترین برندهای داخلی و خارجی همکاری دارد. این فروشگاه فعالیت خود را به منظقه یا شهر خاصی محدود نکرده است و با استفاده  از جذاب‌ترین روش فروش یعنی اینترنتی، محصولات و خدمات خود را به افراد سراسر ایران عرضه می‌کند. افراد می‌توانند با مراجعه به وب سایت این مجموعه محصولات مورد نظر خود را مشاهده کنند. افراد همچنین این امکان را دارند تا محصول برندهای مختلف را با یک دیگر مقایسه کرده و بهترین آن‌ها را انتخاب کنند. این فروشگاه با حذف تمامی واسطه‌ها بین خود و مشتریان، محصولات خود را با نازل‌ترین قیمت‌ها عرضه می‌کند. افراد می‌توانند با مراجعه به بخش تماس با ما وب سایت این مجموعه، از خدمات مشاوره رایگان آن بهره‌مند شوند.

  • دکتر ابزار
  • ۰
  • ۰

ما در این مقاله سعی داریم شما را با یکی از مهم‌ترین ابزارهای مورد استفاده افراد در مشاغل و صنایع مختلف به نام بکس برقی آشنا کنیم و بهترین فروشگاه عرضه کننده آن را نیز معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

خرید بکس برقی 

آشنایی با بکس برقی

از جمله مهم‌ترین ابزارهای مورد استفاده افراد در صنایع مختلف  ابزار های برقی نام دارد. این ابزارها در انواع و مدل‌های مختلفی تولید و ساخته می‌شوند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها بکس برقی نام دارد. این ابزار ویژگی‌های منحصر به فرد و خاص خود را دارد. این محصولات و ابزارها در انواع مختلفی از جمله بکس برقی، آچار برقی و... طراحی می‌شوند. آچار بکس برای باز و بسته کردن پیچ‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ابزارها در  انواع شارژی، بادی و برقی تولید می‌شود. بکس برقی در مقایسه با نمونه‌های بادی و شارژی خود از قدرت و سرعت بیشتری برخوردار است و قیمت به صرفه‌تری نیز دارد. برای استفاده در محیط‌ها مسکونی گزینه بسیار مناسبی است. از این محصول فقط برای سطوح سفت و سخت استفاده می‌شود و برای سطوح نرم بهتر است از مدل‌های دیگری استفاده کنید. 

بیشتر بدانید:

مناسب‌ترین ابزارهای برقی خانگی

خرید ارزان‌ترین ابزارهای برقی

خرید انلاین بکس برقی

انتخاب بهترین گزینه و کالای باکیفیت در بین تنوع گسترده‌ای از برندهای تولید کننده، کار چندان آسانی نیست. از این رو توصیه می‌شود افراد به بهترین و معتبرترین فروشگاه در این حوزه مراجعه کنند.  فروشگاه اینترنتی دکتر ابزار از جمله بهترین فروشگاه‌هایی است که با برترین برندها همکاری دارد. از این رو باکیفیت‌ترین و بهترین ابزارها را عرضه می‌کند. افراد می‌توانند با خیالی آسوده از این مجموعه خرید کنند و سفارشات خود را در سریع‌ترین زمان ممکن دریافت کنند. این فروشگاه این امکان را فراهم آورده تا مشتریان بتوانند محصولات مختلف در برندهای مختلف را با یک دیگر مقایسه کنند و در آخر بهترین گزینه را انتخاب کنند. این فروشگاه محصولات خود را با نازل‌ترین قیمت‌ها نیز عرضه می‌کند. چراکه تمام واسطه‌های بین خود و مشتریان را حذف کرده است. شما می‌توانید برای بهره‌مندی از خدمات مشاوه رایگان این مجموعه به بخش تماس با ما وب سایت این مجموعه مراجعه کنید. 

  • دکتر ابزار