دکتر ابزار مرجع اطلاعاتی ابزارآلات

با دکتر ابزار می توانید اطلاعات لازم در خصوص انواع مختلف ابزار آلات را کسب کنید و از انواع مختلف ابزار بیشتر بدانید

دکتر ابزار مرجع اطلاعاتی ابزارآلات

با دکتر ابزار می توانید اطلاعات لازم در خصوص انواع مختلف ابزار آلات را کسب کنید و از انواع مختلف ابزار بیشتر بدانید

ما در دکتر ابزار تلاش خواهیم کرد تا جامع ترین بانک اطلاعاتی ابزار در ایران را فراهم سازیم . در این بانک اطلاعاتی قادر خواهید بود برای انواع ابزارآلات خود اطلاعات ضروری را کسب کنید و از کارشناسان خبره در حوزه ابزار اطلاعات لازم را دریافت کنید.
دکتر ابزار تلاش می کند تا خریدی با اطمینان را برای کاربران خود به ارمغان اورد

پیوندها
  • ۰
  • ۰

ما در این مقاله قصد داریم شما را با یکی از بهترین ابزارهای مورد استفاده در زمینه‌های مختلف به ویژه نجاری به نام لیسه چوب آشنا کنیم. با ما همراه باشید. 

لیسه چوب و انواع آن

لیسه چوب چیست و چه کاربردی دارد؟

این محصول یکی از مهم‌ترین ابزارهای مورد استفاده در مشاغلی است ک با چوب سر و کار دارند. از این محصول قبل از رنگ کاری و شکل‌دهی برای صاف و صیقلی کردن سطح چوب استفاده می‌کنند. به عبارت دیگر افراد با استفاده از این محصول کاربردی ناهمواری‌های سطوح مورد نظر را از بین می‌برند. سمباده نیز از وسایلی است که برای انجام این کار مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما این محصول در حین انجام کار اغلب خود باعث خراشیدگی سطوح می‌شود. از این رو لیسه‌ها طراحی و تولید شدند تا عملکرد و سرعت کار با چوب را بهبود ببخشند. لیسه‌ها، ابزار کار با چوب است که از یک تیغه فلزی باکیفیت با ضخامت ۰٫۷ تا ۳ میلیمتر ساخته می‌شوند. یکی از لبه‌های این تیغه تیزتر است تا برای پرداخت استفاده شود. این محصول در مقایسه با سمباده برتری‌های زیادی از جمله صاف کردن حجم بیشتری از کار و عدم خراشیدگی سطوح دارد. برداده‌هایی که سمباده تولید می‌کند در حفره‌های سطوح پر می‌شوند ولی افراد می‌توانند با استفاده لیسه‌ها براده‌های تولید شده را به راحتی جمع‌آوری کنند. تیغه این محصول دارای برآمدگی‌ها بسیار کوچکی است که باعث می‌شوند عمل صاف کردن سطوع، با ظرافت و دقت بالایی انجام شود. بهتر است برای تیز کردن تیغه این محصول به یک فرد حرفه‌ای و متخصص در این زمینه مراجعه کنید تا برآمدگی‌های آن آسیب نبیند. 

بیشتر بدانید:

آموزش نکات نجاری برای تازه کارها

ابزارهای پرکاربرد نجاری

لیست انواع لیسه چوب

لیسه چوب در انواع مختلفی طراحی و تولید می‌‌شود. از جمله مهم‌ترین این انواع، لیسه چوب معمولی است. این مدل با نام مستطیلی نیز شناخته می‌شود که ضخامتی حدود دو تا سه میلیمتر دارد. این مدل مجهز به بدنه‌ای انعطاف‌پذیر می‌باشد. یکی دیگر از انواع این محصول کاربردی، بال کبوتری است. از این مدل بیشتر در محلی که قوس و انحنا دارد، استفاده می‌شود. گردن قو یکی دیگر از مدل‌ها است که جهت صاف کردن ناهمواری‌ها و پستی‌ و بلندی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مدل به دلیل شکل ظاهری خود به نام گردن قو شناخته می‌شود. آخرین مدل این محصول کاربردی نیز کابینت نام دارد. این مدل بدنه‌ای آهنی دارد که راحت‌ترین نوع این محصول به شمار می‌رود. افراد می‌توانند بدنه این مدل را با دست نیز نگهداری کنند. 

  • ۰۱/۰۷/۳۰
  • دکتر ابزار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی