دکتر ابزار مرجع اطلاعاتی ابزارآلات

با دکتر ابزار می توانید اطلاعات لازم در خصوص انواع مختلف ابزار آلات را کسب کنید و از انواع مختلف ابزار بیشتر بدانید

دکتر ابزار مرجع اطلاعاتی ابزارآلات

با دکتر ابزار می توانید اطلاعات لازم در خصوص انواع مختلف ابزار آلات را کسب کنید و از انواع مختلف ابزار بیشتر بدانید

ما در دکتر ابزار تلاش خواهیم کرد تا جامع ترین بانک اطلاعاتی ابزار در ایران را فراهم سازیم . در این بانک اطلاعاتی قادر خواهید بود برای انواع ابزارآلات خود اطلاعات ضروری را کسب کنید و از کارشناسان خبره در حوزه ابزار اطلاعات لازم را دریافت کنید.
دکتر ابزار تلاش می کند تا خریدی با اطمینان را برای کاربران خود به ارمغان اورد

پیوندها
  • ۰
  • ۰

ما در این مقاله سعی داریم شما را با دو مورد از بهترین ابزارها به نام‌های اره خشک بر و اره تر بر آشنا کرده و تفاوت‌های آن را به صورت مفصل شرح دهیم. با ما همراه باشید.

فرق بین اره خشک بر و تربر

اره خشک بر و تربر چیست؟

یکی از مهم‌ترین ابزارهای مورد استفاده در مشاغل مختلف به ویژه نجاری، کاشی بری و... انواع اره هستند. برش سطوح مختلف با جنس‌های مختلف از حساسیت و اهمیت بالایی برخوردار است. از این رو می‌بایست افراد با توجه به سطوح مورد نظر خود که قصد برش آن را دارند اره مناسب خود را تهیه کنند. علاوه بر انتخاب نوع مناسب، مهارت کاربر نیز یکی دیگر از مهم‌ترین فاکتورهایی است که باید آن را مدنظر قرار داد. با این حال تجهیزات و ابزارهای زیادی طراحی و تولید شده‌اند که فعالیت کاربر را تسهیل می‌کنند. دو نوع از این تجهیزات، اره‌های خشک بر و تربر هستند. 

بیشتر بدانید:

بهترین فروشگاه ابزارآلات در ایران 

مهم‌ترین تفاوت اره خشک بر و تربر 

اره خشک برها از جمله ابزارهایی هستند که از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به جک خودرو دارند. این محصول از فضایی برای نگه داشتن قطعه مورد نظر و تیغه تشکیل شده است. در این مدل از ضربه زدن تیغه عمل برش اجسام می‌شود و با کمی فشار آوردن به تیغه می‌توان با سرعت بیشتری سطح مورد نظر را برش داد. برای انجام برش کافی است قطعه مورد نظر را داخل کاتر قرار دهید و محل برش را علامت گذاری کنید. بعد از این کار می‌بایست تیغه را در جهت برش نطقه علامت گذاری شده حرکت دهید. یکی از مهم‌‎ترین ویژگی‌ها این سیستم قیمت کمتر، مناسب برای فعالیت‌های کوچک، قابلیت حمل آن و... است. از این رو این محصول کاربردی جایگاه ویژه‌ای بین مصرف کنندگان پیدا کرد. یکی از مهم‌ترین نقاط ضعف این سیستم احتمال آسیب رسیدن و شکافتن قطعاتی مثل سرامیک و کاشی در حین فعالیت می‌باشد. 

برخلاف این ابزار کاربردی، ابزاری به نام اره تربر وجود دارد که برای برش قطعاتی مانند کاشی و سرامیک بسیار مناسب است و در برش آن‌ها هیچ گونه آسیبی به آن وارد نمی‌کند. این مدل از تیغه‌هایی که مانند تیغه اره میزی هستند که به عنوان تیغه الماسه نیز شناخته می‌شوند. از آنجایی که این سیستم به موتور و الکتریسته برای چرخاندن تیغه نیازمند است، زیر مجموعه ابزارهای برقی به شمار می‌روند. این مدل برای جلوگیری کردن از بالا رفتن حرارت تیغه در حین کار، از سیستم پمپ آن استفاده می‌کند تا سطح برش را خیس و خنک نگه دارد. با این وجود کار با این سیستم به دلیل وجود رطوبت و آب کمی دشوار تر از اره‌های خشک بر است. این مدل برای استفاده و برش قطعات بزرگ کاربرد دارد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این سیستم، سرعت و دقت بالاتر آن در فعالیت است. 

  • ۰۱/۰۸/۲۸
  • دکتر ابزار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی