دکتر ابزار مرجع اطلاعاتی ابزارآلات

با دکتر ابزار می توانید اطلاعات لازم در خصوص انواع مختلف ابزار آلات را کسب کنید و از انواع مختلف ابزار بیشتر بدانید

دکتر ابزار مرجع اطلاعاتی ابزارآلات

با دکتر ابزار می توانید اطلاعات لازم در خصوص انواع مختلف ابزار آلات را کسب کنید و از انواع مختلف ابزار بیشتر بدانید

ما در دکتر ابزار تلاش خواهیم کرد تا جامع ترین بانک اطلاعاتی ابزار در ایران را فراهم سازیم . در این بانک اطلاعاتی قادر خواهید بود برای انواع ابزارآلات خود اطلاعات ضروری را کسب کنید و از کارشناسان خبره در حوزه ابزار اطلاعات لازم را دریافت کنید.
دکتر ابزار تلاش می کند تا خریدی با اطمینان را برای کاربران خود به ارمغان اورد

پیوندها
  • ۰
  • ۰

وجود انواع مدل‌ها و برندها در حوزه ابزار آلات سبب گشته تا در هنگام خرید دچار سر درگمی شد و نتوان به راحتی محصول مورد نظر را انتخاب نمود. دریل شارژی  نیز از این قائده نستثنی نمی باشد و در انواع مختلف در بازار عرضه گردیده است. به همین جهت در هنگام انتخاب باید نسبت به پارامترهایی آگاهی لازم را کسب نمود. در این مقاله به بررسی این پارامتر ها درباره دریل شارژی خواهیم پرداخت. 

خرید دریل شارژی

انواع دریل شارژی

  • معمولی: نوع معمولی این ابزار عملکرد خوبی بر روی سطوح فلزی، چوبی و پلاستیکی دارد و می توان از آن برای ایجاد سوراخ و نصب پیچ استفاده نمود. 
  • چکشی: این  ابزار شارژی که از نوع معمولی آن سنگین تر می باشد و برای پروژه های بزرگ تر مورد استفاده قرار می گیردبه منظور  ایجاد سوراخ در سنگ، آجر و بتن استفاده می شود.

اصطلاحات کاربردی دریل شارژی

  • سه نظام:

این قطعه در انتهای دریل های شارژی قرار گرفته است و مته های مختلف (برای ایجاد سوراخ یا پیچ گوشتی شارژی) روی آن نصب می شوند. هر چه اندازه سه نظام بزرگ تر باشد مته ای که بر روی آن نصب می شود بزرگتر خواهد بود. سایز سه نظام قطر مته داخلش را مشخص می کند و ظرفیت آن، بیشترین میزان باز شدن فک را نشان می دهد. . سه نظام ۱٫۲ اینچ برای انجام کارهای سنگین و برای انجام کارهای معمولی سه نظامی ۳٫۸ اینچی مناسب می باشد. 

  • سرعت و گشتاور:

قابلیت تنظیم سرعت و گشتاور از مهم ترین ویژگی هایی است که باید به آن توجه کنید. زیرا این عامل  سبب انعطاف پذیری بیشتر دستگاه می شود. می توان چنین گفت که سرعت بالا مناسب سوراخکاری در سطوح سخت و سرعت پایین برای بستن پیچ مناسب است. قابلیت کنترل گشتاور یه این معنی است که با تنظیم آن، می توان در هنگام محکم شدن پیچ، از افزایش فشار جلوگیری کرد تا به پیچ آسیبی نرسد و بیش از حد سفت نشود. 

  • ولتاژ ورودی:

این ویژگی مهم ترین عمل در تعیین توان و قدرت این دستگاه است.  به طور مثال دریل ۱۸ ولتی، توان بالاتری نسبت به دریل ۱۲ ولتی همان برند دارد. اما ممکن است یک دریل ۱۳ ولتی توان بیشتری نسبت به دریل ۱۴ از برند دیگر داشته باشد.

  • باتری:

با توجه به شارژی بودن این دستگاه باتری مورد استفاده در آن اهمیت بسیار بالایی دارد. به طور مثال  باتری های لیتیوم یون وزن کم و عملکرد بهتری دارند. 

  • ۰۱/۰۳/۰۹
  • دکتر ابزار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی